Wednesday, April 29, 2009

KaLi PeRtaMa



Pandangan mata ku sayu tertumpah pada sekujur tubuh yg masih merah...wangi..Berbagai perasaan bercampur baur. Gembira kerana menerima kehadirannya setelah lama dinantikan, sedih bilakah tiba saatku, cemburu kerana dia bukan mutlak milikku, terharu mengenangkan diri yang masih berdua. semuanya ada bermain dihati. Kalaulah bayi dalam gendongan itu milik ku, alangkah bahagianya. Pasti saat itu aku sudah dipanggil ibu dan B bergelar abah...Sejak dia dalam dakapan ku, aku berjanji untuk menyayangi dirinya persis anak sendiri..Menumpahkan seluruh kasihku padanya..Biarlah aku menumpang kasih pada dirinya yang masih tak mengerti. Biarlah aku menjadi 'ummi' dan B menjadi 'baba'...

Ala....itu cerita dua bulan sebelum aku disahkan hamil zuriat yang telah sekian lama kami nantikan. Orang kata, kalau kita terlalu menyayangi bayi comel itu sepenuh hati, secara tak langsung naluri ibu akan timbul. dari situ perasaan kita dan usaha kita akan jadi berlipat ganda. Kerana najwa jugalah aku sanggup menghadapi sakitnya menjalankan ujian HSG tu. Pada bayangan aku saat tu, kalau la aku juga dapat bayi secomel dan segebu najwa..Memang best. Tapi mungkin janji TUHAN telah sampai untuk kami. Tapi walaupun bayi dalam perut ummi makin membesar rindu ummi pada najwa masih macam dulu, sayang ummi pada najwa masih menggebu seperti mana gebu kulitnya yang putih merah. Aku masih 'ummi' dan B masih 'baba' pada najwa. Tak lama lagi Najwa akan dapat adik tau...Ala tak sabar nak balik minggu ni..dah lama tak dukung n gomoi najwa....

No comments: