Tuesday, August 2, 2011

Tutorial Jahitan Mata Lalat

halooo ladies..jom kita belaar jahit mata lalat tuk baju raya korang. me tgh siapkan baju2 raya yg menanti tuk dikerjakan. maklum la cuti ray akan seminggu..so kena buat baju tuk seminggu jugak la..hehehe..
1. ok..fisrt susupkan jarum dari bahagian dalam baju keluar kain..susup separuh je tau.

2. Buat bulatan kat benang tu cam pict kat atas, then susup ke dalam jarum.ulang bulatan tu 3-4 kali. ikut size mata lalat besar mana korang nak. lg byk lilit lagi besar la

3. ni rupa bila dah dililit 3x. benang tarik tegang2 yer..kang kendur mata lalat mu itu.

4. kemudian tarik jarum dan sambil jari anda tahan lilitan benang tadi ke dasar jahitan..(paham ker)

6. ni la rupa jahitan tu..jahit la smpi keliling leher baju yer.

ni iklan sikit..kain cotton yg sempat dirembat kat Nagoya jalan TAR kelmarin
tahun bila la pulak siapnya..cadang nak buat kurung pahang atau riau..

2 comments:

eda_ej said...

time kaseh coz sudi buat tutorial mata lalat nih..

sangat membantu.. tq ya.. =D

UmmiTiqah said...

ooo camni caranya. terima kasih sebab sudi share :)