Thursday, March 19, 2009

I Love Both Of U…

“B…I love you”….
“I Love both of you…”
Hah salah dengar ker?. Kadang-kadang bila duduk tengok tv, bila saje2 dah bosan selalu la cakap camtu kat B. Konon nak tarik perhatian dia jap. Biasanya B akan balas “I love you too”. Tapi hari ni jawapan B lain sikit. Try la tanya lagi sekali.
“B…I Love U”…
“I love both of you”..muka cam tak bersalah je.
Seolah mengerti dengan pandangan kita, B pun memuncungkan mulutnya kearah perutku…Oh…both of you…tuk kita n baby la tu. Kita tau B la orang yang paling happy. Kita tau gak dah lama B tunggu saat ini. Dan kita tau dah tentu dia nakkan yang terbaik tuk kita n bakal bb ni. Saat2 camni takde apa yang kita minta selain selalu berdoa pada DIA yang telah memberi rezki agar memelihara kandungan kita ini hingga selamat semuanya. Moga kami juga bakal merasa saat bergelar ibu dan ayah. InsyaAllah.

Eh berbalik pada cerita tadi. Tersenyum simpul la kita dengan jawapan tanpa suara B tu…wah alangkah bahagianya. Fahamlah maksud B tadi. Sejak dah berisi ni, kita ngaku kita dah tak berapa borak ngan B bila malam. Dapur pun jarang2 berasap. Kesian B kadang2 asik makan yang kita tapau je. Kalau sedap takpe. Tapi kadang2 B cam terpaksa telan je. Nak buat camne. Perubahan yang amat sgt kita rasa. Bila petang letih yang semacam. Lepas Maghrib je dah tido. Sedar je dah kol 12malam. Tgok B pun dah terlena kat sebelah kita. B pun macam paham je. Tak pernah lak dia berbunyi…Kesian B. tapi kadang2 kita paksa gak diri kita masak. Mak pun ada kata jgn ikut sgt rasa malas tu nanti ngikut lak. Takut lak kita.

Tapi sekarang mmg dah jarang dgr B kata “love u too”. Even dlm sms pun word tu juga la yang dia balas. “I Love Both of You” kata2 yang tak pernah kita mimpi lahir dari mulut B….

No comments: