Monday, July 28, 2008

keHiLanGan

Aku kehilangan buku ASB aku..Walaupun tak byk duit dlm tu, tapi aku dah rasa tak best dah..Aku baru je nampak buku tu dlm waktu terdekat ni, tp aku tak tau kat mana. Malam tadi start lepas makan malam smpi la aku tertidor dek penat memunggah tempat yang dah berkali-kali aku punggah mencari buku tu..

"Dah la Yang..ada kat opis kot"
"Takapa la B. B tengoklah tv, cyg nak cari gak"
"B tak senanglah tgok cyg camni"
"Takada B. Cyg mcm baru nampak buku tu. Baru je" smbil tanganku ligat memunggah bilik yang dah berselerak.
Mana perginya buku ASB ku....
"Cyg tgok dlm kete"
"udah"
"Ha...kat opis tu. Nanti cyg cari kat opis ye" suamiku mula memujuk meminta aku menghentikan pencarianku.
"Takpe nak cari gak", muka dah berkedut sejuta.
*********************************************************************************
10 minit kemudian.....

"Eh cyg...tidur pulak dia. Bangun lah"
"Cyg nak cari buku B"
"K k..sok cari kat opis yer" itulah dialog yg diulang-ulang suamiku.
"Ada kat umah B"
"Ye la, tp cyg tidur ni. Bukan cari...Jomlah tidur kat luar..teman B tengok tv".
Aku bangun sambil mengendong bantal golekku.
Suamiku menepuk-nepuk bantal..."meh tidor sini"
"Kat mana cyg nampak yer B?"
"Try cari kat opis dulu yer" pujuk suami sambil mengusap2 ubun-ubunku...Lepas tu aku dah tak tau apa jadi..coz aku dah zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....
Tapi hari ni buku tu pun aku tak jumpa kat opis...Mana perginya buku ASB ku itu.

No comments: